Sinopsis drama Camelia, Saharul Ridzuan ft Datin Diana Danielle, Ain Edruce

camelia,

JUDUL : CAMELIA
EPISOD : 15 episod
PENULIS SKRIP : Azlina Pa’wan
PENGARAH : Eoon Shuhaini
PRODUKSI : Saphire Screen Sdn Bhd
PELAKON : Saharul Ridzwan (Malik), Diana Danielle (Camelia/Mariam), Ain Edruce (Marina), Hafidz Roshdi (Dr Azman), Lisdawati (Zakiah/Mak Su), Zarina Zainuddin, Ainina Ahmad, Aidil Aziz, Qistina Raisah, Puteri Balqis, Redzwan Adha, Mak Engku

Sinopsis Drama :

 

Kisah sebuah keluarga yang pada asalnya ok. Tapi jadi kucar-kacari kerana perangai anak-anak yang suka meroyan. Ini punca dari nenek yang terlalu manjakan Marina. Tapi boleh ke jadi macam tuh, bila dimanjakan sangat?? Mariam tertekan semenjak kecil kerana dipandang rendah oleh neneknya, Tok Su. Tok Su melebihkan adiknya, Marina yang dikatakan amat cantik berbanding dirinya. Walaupun mak ayah dan abang angkatnya, Malik berada di pihak dia. Mariam tetap tertekan. Kejahatan Marina juga buat Mariam trauma. Tekanan dan trauma yang berterusan kemudiannya telah menyebabkan Mariam memiliki “split identiti”.

Mariam boleh bertukar jadi kepada Camelia. Sebab tuh nama tajuk nih camelia. Itulah aku pun pelik, kenapa camelia pulak,

Baca juga : Sinopsis drama Camelia Diana Daniele ft Shahrul Ridzuan. 

Identiti yang mahu kelihatan lebih cantik dari Marina. Identiti yang bernama Camelia. Camelia telah menguasai diri mariam dalam usaha membalas dendam di atas setiap perbuatan jahat Marina. Malik yang akhirnya memjadi suami Mariam harus berusaha untuk mengembalikan Mariam sebelum Camelia mengambil alih sepenuhnya badan Mariam. Malik berharap kekuatan cinta mereka berdua yang dipupuk sejak dari kecil dapat mengalahkan Camelia.

Camelia dia punya personaliti lebih kejam berbanding mariam. Walaupun kejam tapi marina tak berani nak lawan camelia nih.  huhu. Apakah kesudahannya cerita ini?? korang kena tengok sendiri lah ok. huhu.

READ
Tonton online encik suami mat salih celup episod 10

 

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: