Kelakar cerita bulan ramadhan Cucu vs nenek !

ketupat, gambar ketupat, anyam ketupat,

Kelakar betul, jom layan perbualan diantara cucu dan nenek yang sedang sibuk buat persiapan raya menganyam ketupat katanya. Si cucu nih pun banyak songehnya. Duk tanya itu ini. Layankan jerla. Hehe.

 

Cucu: hai nek..tengah buat ape tu..?

Nenek: cari daun palas ni haa..

Cucu: untuk apa daun palas nek..?

Nenek: untuk buat ketupat..

Cucu: ketupat untuk apa nek..?

Nenek: untuk makan nanti

Cucu: ohh…Skarang nenek buat apa..?

Nenek: cari daun palas..

Cucu: untuk apa ah..??

Nenek: mahu buat ketupat dah cakap tadi kan..

Cucu: ketupat tu untuk apa nek..?

Nenek: untuk makan la..Takkan utk melastik pulak..

Cucu: ohh gitu..

Nenek: dah laa pegi main sane..jangan kacau nenek..

Cucu: kenapa..?

Nenek : sebab nenek sibuk…

Cucu: sibuk buat apa..??

Nenek: cari daun palas laa kan dah cakap tadi..

Cucu: daun palas utk..??

Nenek: untuk buat KETUPAT KETUPAT KETUPAT..!!!

Cucu: nenek ckp dgn sape tu..?

Nenek: dengan kau la..!!

Cucu: nape menjerit..? sayay dekat jew pon.

Nenek: sebab kau tak pandai faham2..Tak pakai mata untuk tengok orang tengah buat kerja…

Cucu: buat keja apa..??

Nenek: arrrrrghhhhhhhh!!!CARI DAUN PALAS laa bodoh..!!!

Cucu : untuk apa..??

Nenek : bodoh nyee cucu aku nih.. untukmakan..!!!

Cucu : ada beras kat rumah , nape nenek nak makan daun palas pulak..?

Nenek : cucu ku yang paling kiut , pandai dan hensem… Sebelum aku dapat strok baik kau biar aku buat keje cari daun palas..jangan kacau taw..!!!

Cucu : yang betul2 nye ni nenek nak cari daun palas kew atau cari strok..? Strok tu ape..? Dia hijau jugak mcm daun palas..?

Nenek : adoi banggang nye tanak paham..!!!

Cucu: tanak..? saya cucu laa nek bukan anak nenek.. nenek stress kew nek..??

Nenek : yew aku stress..!! aku sakit kepala..!! aku mau gila..! Aku stress stress stress…!!

Cucu : kalau cari daun palas boleh stress , nape nenek masih juga mau cari..?

Nenek : CUKUP !!! JANGAN TANYA LAGI..!!! BAGUS KAU BALIK RUMAH SKARANG..!!!!

Cucu : haa ok la .. Nenek tanak ikut balik..??

Nenek : tidak..! aku ada kerja..!!

Cucu : kerja apa..?

Nenek : cari daun palas!!!

Cucu : utk apa daun palas ah..??

Nenek: arrgghhh..!!! Tidak..!! Tidak..!!!! Tidak..!!!!!!!!

*Terus nenek dia lari laju2 , tak tengok belakang pun.. Kalau korang nmpak org tua masih lari2 , jgn ckp pasal daun palas ahh..

Sensitif tu.. hehe 🙂

 

Sponsored Links :
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...